Mendengar Suara-Nya | Kesaksian Vera

Mendengar Suara-Nya | Kesaksian Vera

Kesaksian Vera
GBA Sabah
23/10/18

Shalom semua, malam ini saya mau share kesaksian saya melalui Gathering GBA 🤗. Satu minggu sebelum gathering GBA hari minggu yang lalu, hati saya tergerak untuk mengajak semua tim pengurus dan semua host untuk berdoa berpuasa. Saya tidak tau kenapa hati saya begitu kuat untuk mengajak berdoa berpuasa bagi gathering ini. Mungkin satu akan terjadi dalam gathering itu saya bilang jadi saya ikut seja hati saya.

Sepanjang saya berdoa dan berpuasa banyak cabaran yang saya tempuhi dan itu membuatkan saya mau giveup sudah. Namun, satu firman Tuhan yang saya sematkan dalam hati saya, iaitu Lukas 16:10 "Barangsiapa setia dalam perkara-perkara kecil, ia setia juga dalam perkara-perkara besar. Dan barangsiapa tidak benar dalam perkara-perkara kecil, ia tidak benar juga dalam perkara-perkara besar. Firman Tuhan ini menguatkan saya sepanjang saya berdoa berpuasa.

Dua hari sebelum tu gathering saya sakit, saya demam, tapi saya lawan seja. Saya bilang dengan Tuhan mesti saya sihat ni supaya saya dapat pergi gathering. Puji Tuhan sebab saya tetap aktif sebelum gathering sampai masa gathering. Banyak yang saya hadapi sebelum tu gathering, saya bilang ikut Tuhan memang begini ada harga yang harus dibayar. Pagi hari sabtu, masa tu gathering sudah saya tidak tau kenapa saya rasa penat betul dan ada satu beban yg beeesaarrr saya rasa di bahu saya. Saya hanya berdoa dengan Tuhan biarlah kehendak-Mu yang terjadi.

Masa tu gathering, hati saya tergerak untuk berdoa bagi perlindungan. Mula-mula tu saya kasi biar seja tapi 3 kali begitu jadi saya pun berdoalah. Masa berdoa sudah dalam gathering, saya rasa ada peperangan yang sedang berlaku di udara dan saya berdoa sahaja kepada Tuhan minta doa perlindungan. Sewaktu lagu penyembahan "K'rajaan-Mu Datanglah" dinaikkan saya nampak api menghancurkan segala penguasa-penguasa di udara. Dan saya tidak tahan sudah saya nangis seja sambil berdoa lepas tu. Tuhan ingatkan dengan saya semalam melalui firman-Nya dalam Ulangan 28:13 TUHAN akan mengangkat engkau menjadi kepala dan bukan menjadi ekor, engkau akan tetap naik dan bukan turun, apabila engkau mendengarkan perintah TUHAN, Allahmu, yang kusampaikan pada hari ini kaulakukan dengan setia.

Apabila kita benar-benar mendengarkan suara-Nya dan melakukan firman-Nya maka banyak hal-hal yang tidak kita fikirkan akan terjadi dalam kehidupan kita. Oleh itu, marilah kita tetap setia dengan pelayanan yang telah diberikan kepada kita.

Tetap semangat 💪🏻🔥💪🏻🔥💪🏻🔥💪🏻🔥💪🏻🔥 Biarlah roh kita senantiasa menyala-nyala untuk melayani Tuhan. Biarlah kita sama-sama diangkat menjelang kedatangan-Nya yang kedua kali ke dalam dunia ini.

JESUS LOVE US ALWAYS, GOD BLESS 😇😇😇😇😇❤❤❤❤❤

admingba administrator

Leave a Reply