Gerakan Baca Alkitab

Jadikan Baca Alkitab Sebagai Gaya Hidup

Hati dan Pikiran Sangat-sangat Diubahkan

2 min read

“Damai sejahtera Allah, yang melampaui segala akal, akan memelihara hati dan pikiranmu dalam Kristus Yesus.”
Filipi 4 : 7

Shallom, salam sejahtera buat teman-teman yang di kasihi Yesus Tuhan..
Saya Matild, peserta di group baca H17 Team H.
Saya ingin berkongsi kesaksian ini buat teman-teman semua.

Saya memang sudah lama mulai membaca Alkitab tetapi sambil lewat saja, dan ketika membaca pun setelah berbulan-bulan baru terbaca beberapa lembar saja. Memang saya ada niat membaca tetapi terkadang, bila ada kepentingan yang lain-lain, saya mengabaikan pembacaan saya.

Berlainan dengan sekarang, ketika saya mengikuti group pembacaan Alkitab GBA sabah, baru lah hati saya dan boleh ambil waktu serius membaca. Biar pun ada kawan atau pun banyak WhatsApp dalam hp, saya tetap akan habis kan membaca juga. Mula-mula saya membaca, Alkitab itu saya bawa kemana saja. Jika di rumah saya terus buka membaca, di dapur atau di bilik saya membaca. Mula-mula itu memang tidak terlalu tergerak untuk mengejar bacaan. Kadang-kadang dua atau tiga hari baru lah saya baca kembali. Lama-lama hati saya seperti terbuka luas sudah dan seperti tidak lagi tenteram jika belum baca Alkitab. Perubahan hati dan fikiran saya sangat-sangat berubah. Jika dulu, saya hanya mengenali Tuhan Yesus. Tetapi, hari ini lain dari yang dulu, banyak perubahan dalam hati.

Pendek kata, saya sangat-sangat bersyukur dan saya sangat-sangat di berkati melalui pembacaan di group GBA ini, saya bersyukur dapat bergabung bersama dalam pembacaan Alkitab. Saya tidak tahu bagaimana memberi gambaran di dalam hati saya, macam mana gembira nya. Seperti Tuhan, ku rasa dia belai kepala ku sewaktu saya membaca. Saya terharu dan menangis tanpa sebab. Syukur Tuhan tunjukkan jalan yang lebih baik untuk membaca firman Tuhan.

Akhir sekali, terima kasih buat semua team pengurus di group H17 yang banyak bantu kami dan banyak bersabar, sentiasa bertungkus lumus membantu kami yang begitu kurang memahami.
Puji Tuhan atas semangat kalian untuk para peserta, dan terima kasih juga buat semua team pengurus dan host GBA Sabah, Tuhan memberkati 🙏

Kesaksian
Matild
Peserta Group H17
GBA Sabah

Share Artikel ini

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Arsip

Event & Kegiatan

October 2020
M T W T F S S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Sosial Media GBA Center

Open chat
Butuh Bantuan!
Shalom! 👋🏻
Ingin bertanya tentang Gerakan Baca Alkitab dan pelayanannya? 🙏🏻

Kami melayani chat dari Jam 9.00 - 17.00 WIB
can't talk, whatsapp only